1.- There seem to be a handful of dissatisfied people out there who don’t believe Nintendo should have included Circle Pads on the Wii U. IGN were certainly one of those organisations that believe Nintendo should think about replacing the Circle Pads with standardised analog sticks.
More After the Break...
Thankfully Shigeru Miyamoto has heard these opinions, and has commented on why he believes gamers shouldn’t fear the Circle Pad. Anyone still extremely worried about Nintendo replacing standard analog sticks with Circle Pads?
“The circle pads that we’re using for the Wii U controllers are of a more advanced state than the one we created for Nintendo 3DS. They will perhaps have a bit more precision. The mechanism that allows those circle pads to work is still very different from, for example, the mechanism we used for the control stick on the Gamecube controller. In that sense it’s very tough to compare the precision or how the circle pads will work in that sense, but personally I feel that we’ve gotten them to a point that when you sit down and play with them you get used to them very quickly and they feel very nice.”
Although I wouldn't yet preorder at this stage...
3.- There’ll surely be some level of connectivity between the Nintendo Wii U and the Nintendo 3DS, and an element of that has been suggested by Nintendo. According to Satoru Iwata, “Nintendo is talking internally about applying changes to Wii U software using updates received on the Nintendo 3DS.”
You could basically receive content and updates on your 3DS that are then passed onto the Wii U when you’re within range. And why would this be useful?
It is not expected that everyone will go online with the Wii U, so Nintendo is looking into what kinds of changes or new data can be sent to the Wii U using the 3DS.
4.- Karl Slatoff, Take-Two Interactive’s COO, has told Venture Beat that the publisher and developer behind acclaimed titles such as LA Noire, Red Dead Redemption and Grand Theft Auto would prefer to make a completely original game for the Wii U rather than just rushing out to bring an HD port of one of its existing franchises.
//
Noticias Nuevas - Nintendo Wii U
1.- Parece que hay un montón de gente que no piensa que Nintendo haya hecho bien en colocar dobles pads circulares en el mando de Wii U en lugar de análogos. IGN es una de las organizaciones que cree que Nintendo tendría que cambiar los pads circulares por el análogo estándar, debido a su mayor precisión y comodidad para jugadores que ya han judgado con análogos.
Shigeru Miyamoto ha oído estas opiniones y ha dicho que los jugadores no deben preocuparse por usar el Circle Pad.
“Los pads circulares que estamos usando para Wii U son bastante más avanzados que los que usamos para la Nintendo 3DS. Tendrán algo más de precisión. El mecanismo que usamos para hacerlo funcionar sigue siendo muy distinto al que, por ejemplo, usamos en los controladores de GameCube. Creo que hemos llegado a un punto, en el que da igual el análogo que el pad. Los dos son igual de precisos y cómodos.”
Podrías recibir contenido y actualizaciones en tu 3DS, que pasarían a la Wii U si estuvieras en su alcance. ¿Y por qué ésto sería útil?
4.- Karl Slatoff, Take-Two Interactive’s COO, ha dicho a Venture Beat que el diseñador y publicador de videojuegos tales como LA Noire, Red Dead Redemption y Grand Theft Auto preferiría hacer un nuevo juego para Wii U, que rápidamente pasar uno de los HD a la consola. Lo que demuestra que la Wii U tiene verdadero soporte de compañías serias.No se espera que todo el mundo vaya online con la Wii U, por lo que estamos buscando nuevas maneras de recibir nuevo contenido a partir de la 3DS.
Source: WiiUBlog
-------
Mister Gaga
No hay comentarios:
Publicar un comentario