1.- Yoshiaki Koizumi of Nintendo has said in an interview that he believes Super Mario 3DS is a core experience in that it features the essence of Mario’s legacy. He describes “the core experience” as:
More after the break...
…something that we may have started to get away from a little bit when we first started presenting games in 3D like in Super Mario 64. The idea in those games is that you walk around in those environments and give the players a lot of opportunity to explore.
He says that “the real basics of the Super Mario series is that players have to get to the goal of a level without dying. You have short levels with a very quick tempo, and it should be a very thrilling experience.” And this is what they’ve done with Super Mario 3DS, bringing the lengths of levels down to about three minutes. Koizumi believes that “this feels closer to the core of the Super Mario Bros. experience traditionally.”
To those Animal Crossing fans, I just would like them to know that there’s progress and we should be able to offer a new download movie soon. As for features and specs of the game, I can’t go into too much detail, but players will be able to arrange their furniture the way they like, and we’ll be offering new networking experiences.
It’s surprising how silent Nintendo has been about Animal Crossing 3DS. Considering it's one of the most talked-about games right now, they should at least present us some details. Maybe they're just lazy... Or maybe they just can't do it...
Sakurai believes that that “if the air combat was too long, the user might get bored of that same type of gameplay, and it also gave me an opportunity to make that a very focused and tailored experience within those five minutes.”
He also explained why you won’t find the ground combat boring for long periods of time:
In the ground battle stages, however, you have the ability to move along at your own pace, to explore a little bit, tactics might be different from player to player. In that sense the ground battles will most often be a lot longer than the time spent in the air. And that one to three time does not include the boss battles.
I have a feeling people are underestimating Kid Icarus: Uprising, but this is definitely a game that is worth buying for your 3DS. The only thing that remains is a release date...
//
Noticias Nuevas - Nintendo 3DS
1.- Yoshiaki Koizumi de Nintendo ha dicho en una entrevista que cree que "Super Mario Bros 3DS" es una experiencia "core", en el sentido de que representa exactamente las mismas bases de Mario. Describe la "experiencia core" como:
…algo de lo que podemos haber variado un poco desde que empezamos a hacer juegos en 3D, como Super Mario 64. La idea en esos juegos era que se andaba por el mapa, dando al jugador la oportunidad de explorar.
Dice que “la base real de Super Mario es que tienes que llegar al final del nivel sin haber muerto. Tienes niveles cortos, con un tempo rápido, y eso es lo entusiasmante.” Y ésto es lo que han hecho con Super Mario 3DS, acortando los niveles a 3 minutos. Koizumi cree que “ésto está más cercano a la experiencia de Super Mario Bros.”
A los fans de animal Crossing, me gustaría que supierais que hay un juego de Animal Crossing en el camino, y esperamos ofrecer una película descargable pronto. Sobre las capacidades y cosas del juego, no puedo decir mucho, pero será posible cambiar la decoración como se quiera y hay nuevas experiencias de Networking y Online.
Es increíble lo silencioso que se ha mantenido Nintendo sobre Animal Crossing 3DS.
Sakurai cree que “si el combate aéreo fuera muy largo, el usuario se aburriría de ese tipo de gameplay, y también me ayudó a tener una oportunidad de hacer una experiencia rica y detallada en cinco minutos.”
También explicó por qué las partes de tierra no serían tan aburridas:
4.- Starfox 64 3D sale a mediados de septiembre, en el punto 4 en Inglés de este post, encontraréis un montón de nuevas imágenes sobre la nave, y el boxart.En las partes de batalla de tierra, sin embargo, puedes explorar un poco, tienes más movilidad, y las tácticas varían de jugador a jugador. En ese sentido las batallas en el suelo incluyen más variabilidad. El tiempo de los jefes no está incluido en el 1 a 3.
Source: Nintendo3DSBlog
-------
Mister Gaga
No hay comentarios:
Publicar un comentario