miércoles, 20 de julio de 2011

Information Update // Noticias Nuevas - Nintendo Wii U

Information Update - Nintendo Wii U


1.- Legendary games developer Shigeru Miyamoto has told French newspaper Libération that he took the decision to take a step back from Wii U and let younger engineers at Nintendo experiment with their imagination and develop the Wii U hardware. 
More After the Break...


This is a huge change for Miyamoto as he was deeply involved in the creation of both the Gamecube and the Wii.


“For the GameCube and Wii I was really deeply involved from the start and the design of the structure and development processes… for the Wii [U], I would say it represents the beginning of a transition with younger generations of Nintendo engineers who have been more involved in the development of the project. I am still very present and engaged myself, but less directly. It’s like I stepped aside: I followed step by step work and gave them advice.”

2.- Miyamoto is working on a new video game character but he has yet to reveal precisely what it is he has been working on. We thought he was going to announce something about his new creation at this years E3 event, but he didn’t. 

Thankfully it sounds as if his new project is still going ahead and should eventually be coming out on Wii U.
“[Creating new characters and heroes] was my goal with the Pikmin… the [Wii U] looks good: it is the ideal system to accommodate new types of games and new characters.”

3.- It appears as though the huge library of Gamecube titles could be coming to Wii U as downloadable titles on WiiWare according to Nintendo of America executive Amber McCollom.

It'd be spectacular if Gamecube titles did make it to WiiWare (or WiiUWare) on Wii U. Hopefully Nintendo will see fit to confirm something in the not too distant future.

“GameCube discs will not be compatible with Wii U, but a number of the games that were playable on GameCube can be downloaded from WiiWare,”
4.- Before E3, Nintendo registered lots of intriguing and interesting trademarks related to the Nintendo Wii U. Even though the majority of these are simply just ideas they do give an insight into what Nintendo are thinking about what it comes to future Wii U software and peripherals.

Shield Pose, Wii U Speak, &Wii U + logo, Mii U, Wii Fit U, Wii Sports U, Wii Music U, Wii Party U, Wii Play U, WiiWare U, Wii Balance Board U, Balance Wii Board U, Wii Wheel U, Wii Zapper U, Wii U Fit, Wii U Music, Wii U Party, Wii U Sports, Wii U Play, Wii U Ware, Wii U Balance Board, Balance Wii U Board, Wii U Wheel, Wii U Zapper, Wii Speak U.

5.- Vigil Games have confirmed Darksiders 2 will be a direct port from the other console versions, meaning that the graphics won’t differ from the Xbox 360 and PS3 versions of the game. The only major difference will be how the game ends up using the Wii U’s controller.

They admitted “if the Wii U turns out to be this ridiculously powerful machine, we will probably make changes to our budget and scope to take advantage of that. But that’s currently not the plan. It’s going to be a direct port. That’s what we’re planning on.”
As far as general horsepower of the console is concerned, they’re “not going to have to make any visual concessions at all for Darksiders 2,” and “at a minimum on par (with 360/PS3), for sure.” 

//


Noticias Nuevas - Nintendo Wii U

1.- El legendario diseñador de videojuegos Shigeru Miyamoto ha dicho al periódico Francés Libération que tomó la decisión de no intervenir en el proceso de desarrollo de la Wii U y decidió permitir que la diseñaran los jóvenes ingenieros de Nintendo, experimentando con su imaginación al crear el Hardware de la Wii U. 

Ésto fue un gran cambio para Miyamoto que estuvo involucrado hasta el cuello con la Gamecube y la Wii.

“Para la GameCube y la Wii estuve realmente involucrado desde el principio y el desarrollo de la estructura… para la Wii [U], diría que representa la llegada de jóvenes ingenieros a Nintendo que han estado más metidos en el desarrollo que yo. Sigo muy presente e involucrado también, pero no tan directamente. Es como si les hubiera dejado entrar: Seguí paso a paso su trabajo y sólo proporcionaba ayuda y consejos.”

2.- Miyamoto está trabajando en un nuevo personaje para videojuegos, pero todavía no ha revelado exactamente en lo que trabaja. Creímos que iba a anunciar algo al respecto en E3, pero está claro que ese no fue el caso. 

Menos mal que este proyecto si parece que comienza a tener sus frutos, y vendrá para Wii U.

“[Crear nuevos personajes y héroes] fue mi objetivo con Pikmin… la [Wii U] está muy bien: el el sistema ideal para probar nuevos personajes y formas de juego.”

3.- Parece ser que la gran biblioteca de títulos de Gamecube podrían llegar a la Wii U como juegos descargables de WiiWare según la ejecutiva de Nintendo of America, Amber McCollom.

Sería espectacular que los juegos de Gamecube llegaran al WiiWare (o WiiUWare) en la Wii U. Esperemos que Nintendo, si existe, nos confirme ésto.

“Los discos de GameCube no serán compatibles con la Wii U, pero un número de juegos jugables en la GameCube pueden ser descargados por WiiWare,”
4.- Antes del E3, Nintendo registró un montón de marcas de cambio relacionadas con la Nintendo Wii U. Aunque la mayoría simplemente son ideas de Nitnendo, nos da precisamente a nosotros una idea sobre lo que está pensando Nintendo acerca del futuro de la consola, del software y los periféricos.

Shield Pose, Wii U Speak, &Wii U + logo, Mii U, Wii Fit U, Wii Sports U, Wii Music U, Wii Party U, Wii Play U, WiiWare U, Wii Balance Board U, Balance Wii Board U, Wii Wheel U, Wii Zapper U, Wii U Fit, Wii U Music, Wii U Party, Wii U Sports, Wii U Play, Wii U Ware, Wii U Balance Board, Balance Wii U Board, Wii U Wheel, Wii U Zapper, Wii Speak U.

5.- Vigil Games han confirmado que Darksiders 2 será un porte directo de las demás consolas a la Nintendo Wii U, por lo que los gráficos serán los mismos que en las versiones de Xbox 360 y PS3. La única diferencia será el cómo pretende usar el juego el controlador de la Wii U.

Admitieron “si la Wii U al final aparece y resulta ser esta máquina todopoderosa, probablemente hagamos cambios a nuestros planes y metamos mejoras en el juego para aprovecharnos. Pero ese de momento no es el plan. Será un porte directo. Éso es lo que estamos planeando.”
Sobre la potencia de la consola, dijeron que “no tendrá de momento concesiones visuales para Darksiders 2,” y “estará como mínimo empatada con (360/PS3),  seguro.”

Source: MyNintendoNews & WiiUBlog
-------
Mister Gaga

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Tags